איך לפתור את בעיות הרשת אחת ולתמיד

עולם תקשורת הנתונים מורכב מאד ורגיש מאד לתקלות ובעיות כולנו משתמשים במערכות  לשליטה ובקרה על תשתיות תקשורת התקשורת שלנו אבל האמת היא שכאשר יש בעיה אנחנו לא ממש יודעים מה הגורם ומתחילים לחפש, נכון המערכות שיש לנו עוזרות לנו אבל בדיעבד. לדוגמה לעיתים אם אנו חווים בעיה של האטה משמעותית ברשת אשר קורית בעיתוי מזדמן כדי לאתר את הבעיה אנחנו מנסים "לנחש" מה מקור הבעיה ומאזינים לרשת. מחכים לתקלה שתחול שוב כדי שנוכל לנתח אותה. דרך זו היא מסורבלת מחייבת להתנסות שוב בתקלה ולבזבז זמן המתנה יקר ויתכן גם ש"הניחוש" שלנו לא היה נכון ונצטרך לחזור על התהליך שוב.

לאחרונה נחשפתי למוצר פרי פיתוח ישראלי, אשר יודע לתת מענה חכם ויעיל לבעיה זו. מעבר לכל יכולות הניטור, בקרה, אופטימיזציה, מיפוי ותיעוד שיש לכל מערכת מסוג זה יש בה רכיב אשר אין בשום מערכת אחרת.

המערכת יודעת להקליט ולזהות מה עובר בתוך צינורות התקשורת (סניפר), מי מעמיס ומה הוא עושה עד רמת חבילה, לבצע זיהוי משתמש, אפליקציה, DATA, לבצע מעקב רציף על איכות  קווי התמסורת ושרות ספק התשתיות. למעשה המערכת מקליטה את מי שיוצר את הבעיה ומתריעה.  הייחודיות של המוצר היא בשילוב מספר עולמות ניטור: נתחי פרוטוקולים, ניטור SNMP, זיהוי אוטומטי ומיפוי התקנים ומבואות תקשורת, מפות אקטיביות.

המערכת פשוטה לתפעול ומוטמעת בימים בודדים, המערכת מוטמעת בארגונים וחברות כגון: צים,Cragon Networks,מפעלי ים המלח, אלביט, משרד ראש הממשלה, משרד החינוך, בתי חולים (רמב"ם, ברזילי, וולפסון ועוד ) חברות ביטוח , בנקים, שיכון ובינוי, אלקטרה, שמיר אופטיקה, שפיר, שידורי קשת,  ממן , משביר 365,  טמפו, יפאורה, ועוד.

באמצעות המערכת, ניתן לשפר את רמת השימוש של משתמשי קצה, לצמצם זמני ההשבתה,
לבצע תכנון עתידי, לראות מפות אקטיביות ותמונת מבט "על" של פעילות הרשת. ניטור תשתיות, חסכון בזמן באיתור תקלות ותיקונן ובקרת SLA, חסכון בעלויות רכש של תשתיות, התייעלות בארגון ומעל לכל שקט תעשייתי.

כאמור ישנן עוד מערכות בתחום ניטור הרשתות אז מה כל כך מיוחד דווקא בזו? 

מעבר ליכולות הסטנדרטיות של ניטור היסטורי/online ותיעוד תעבורת הרשת, יתרונה הגדול של המערכת הוא באינטגרציה של מספר מערכות במערכת אחת והקלטות נתונים אוטומטיות   ((SNIFFER  בזמן אירועים שחורגים מהתנהגות נורמלית.

SNIFFER - נתח פרוטוקולים, הינו הכלי "הכירורגי" המעמיק ביותר הקיים בטכנולוגיה לניתוח תעבורה בצינורות התקשורת, הוא מאפשר לראות את התכנים וחבילות המידע הזורמים בצינורות התקשורת (כגון: פניה לקבצים, שאילתות SQL ,חבילות תקשורת TCP/IP  זיהוי כתובות, אפליקציות שידורים חוזרים ועוד..)

יכולת ייחודית זו מאפשרת לתחקר בזמן אמת ובדיעבד את הגורמים לתקלות /הפרעות בעיות זמני תגובה וברמת דיוק גבוהה. המערכת מאפשרת זיהוי מוקדם ואיתור מהיר של תקלות ברשתות המקומיות והמרחביות.

מספר תכונות לדוגמא:

א.      לחיצה על אלמנט רשת מאפשרת קבלת מידע מידי לגבי הגורם לשימוש במשאבי הרשת
         המידע מוקלט אוטומטית במקרה של חציית סף כפי שהוגדר מראש עבור כל אלמנט.

ב.      לחיצה נוספת מאפשרת קבלת פרוט תנועת תקשורת ברזולוציה של מחשב בודד (SNIFFER )

ג.       מדידת איכות תקשורת בקווי WAN\LAN

ד.      מיפוי אוטומטי של הרשת- תיעוד של הרשת .

המערכת מאפשרת הצלבה של פרמטרים שונים העשויים לעזור בניתוח איכות התקשורת לאתרים מסוימים ככלי למניעת תקלות או בדיקת תלונות בנוגע לזמני תגובה. המערכת מאפשרת הבחנה בין בעיות מקומיות/בעיית ספק תקשורת או בין בעיות תשתית/בעיית אפליקציה למנוע מצבים שכל ספק זורק את הבעיה לספק האחר.

בשיחות שקיימתי עם מספר לקוחות גדולים אשר עושים שימוש במוצרים התקבלו חוות דעת אוהדות ביותר, שמו דגש על פשטות ההתקנה והתפעול של המערכת, היכולת לנתח תהליכי רשת בזמן אמת ולחסוך בזמני השבתות וכן המנעות מהעברת האחריות בין ספקים שונים, החזר ההשקעה הוא מהיר מאד ולמנהל הרשת יש ראש שקט מבעיות.

כל מי שמתעניין במוצר מוזמן לפנות אליי ויקבל קוד קופון אשר יאפשר לו ליהנות מהנחה מיוחדת ברכישת המערכת.

למען הסר ספק אין לראות במאמר זה המלצה על המוצר, זוהי סקירה אובייקטיבית של היכולות מזווית הראיה שלי וכל לקוח צריך לשקול ולבחון את התאמתו לארגון אליו הוא מיועד.